Search

Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014

Aτομική έκθεση ζωγραφικής της Κάλλιας Τριανταφύλλου με τίτλο “Things behind the Sun".


 Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάζεται η πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Κάλλιας Τριανταφύλλου με τίτλο “Things behind the Sun". Στην έκθεση παρουσιάζεται μια σειρά μικρών και μεσαίων έργων ζωγραφισμένων με τη μέθοδο της εγκαυστικής 
και με θεματικό άξονα τοπία και εσωτερικά δωματίων. Τα έργα της η Τριανταφύλλου 
τα πραγματεύεται με λεπτότητα και με ιδιαίτερες χρωματικές ποιότητες, ενώ σαφώς 
διακρίνεται σε όλα μια κοινή αισθητική τοποθέτηση. Εντούτοις το καθένα φαίνεται να 
αναπνέει με τον δικό του ρυθμό, εκφράζοντας κάτι μοναδικό και διαφορετικό. Κάθε 
έργο επικοινωνεί με τον θεατή ξεχωριστά και τον απορροφά στην ιδιαίτερη ατμόσφαιρά του. 

Όπως εύστοχα σημειώνει η Ελισάβετ Πλέσσα στο κείμενό της «Η μέσα εικόνα» με το οποίο προλογίζει τον κατάλογο της έκθεσης : Όταν πρωτοδεί κανείς τα έργα της Τριανταφύλλου, ζωγραφισμένα συνήθως σε πορώδες κοντραπλακέ και κάποιες φορές 
σε χαρτί κολλημένο σε ξύλο, έχει αμέσως την επιθυμία να τα δει από πολύ κοντά. Να τα ψηλαφίσει, όχι για να διακρίνει τι αναπαριστούν, αλλά μήπως και εξιχνιάσει τον μαγικό τρόπο που φτιάχτηκαν. Εδώ, έχουν χρησιμοποιηθεί όλα τα πιθανά χρώματα και 
όχι μόνο η παραδοσιακή τετραχρωμία της ζωγραφικής με κερί, ώστε να αναδειχθεί η αμεσότητα της χρωστικής ύλης: το χρώμα σαγηνευτικό και αμετάβλητο στον χρόνο, όπως προκύπτει μέσα από την απρόβλεπτη σταθεροποίηση του κεριού και τη σχέση του με το φως.

Ενώ παρακάτω επίσης σημειώνει: Τα έργα της Τριανταφύλλου αποπνέουν έντονη την αίσθηση του τρισδιάστατου, που ενισχύεται από την εντύπωση του χειροποίητου. Η δύναμη και η διαφάνεια των χρωμάτων τους, λόγω του κεριού, καθιστούν τους 
πίνακες αυτούς όμορφους, θελκτικούς, μικρά κοσμήματα. Όμως εκεί παραμονεύει ο κίνδυνος του διακοσμητικού και του γραφίστικου, που η Τριανταφύλλου κατορθώνει να τον ξεπερνά σε κάθε ζωγραφικό της εγχείρημα. Τη συνδράμουν οι εναλλαγές της υφής στις επιφάνειές της, που καταλήγουν σε εναλλαγές της ατμόσφαιρας των έργων, δημιουργώντας πολλαπλές αναγνώσεις: από το γυαλιστερό στο θαμπό, από το λείο στο τραχύ, από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο, από τo προφανές στο διφορούμενο, από το καθησυχαστικό στο μετέωρο.

Επιμέλεια και κείμενο καταλόγου έκθεσης: Ελισάβετ Πλέσσα 

Διάρκεια έκθεσης: 6 έως 29 Νοεμβρίου 2014